24119_maxresdefault-1466323273

Pokemon GO – proč mu dávám palec nahoru?

Kdo teď nepíše o Pokemon GO, je OUT. Nezbývá tedy, než přidat svou troškou do mlýna, ale předně musím upozornit, že můj článek bude zřejmě mimo názory, které se objevují v mainstreamu a v odborných kruzích prostřednictvím sociálních médií.

Nejdříve pro ty, kteří AG (augmented reality / rozšířená realita) neznají, nebo si tento pojem nespojili s hrou Pokemon GO. Rozšířená realita už je tady mezi námi velmi dlouho a byla aplikována do spousty odvětví a oblastí. Pokud si jej zadáte do Googlu, tak se brzy zorientujete. Namátkou uvádím pár aplikací:

Nikdy jsme však nemohli sledovat aplikace AR v takovém měřítku jako nyní…

Upřímně moc nechápu negace, které se masově šíří. V čem je lepší VR (virtual reality), která je bez ofenzívy masově přijímána? Ano, prožitek je silnější. Dostáváme se do zcela jiného světa, ale zároveň vidím veliké nebezpečí v tom, že se ještě více odpoutáme od světa reálného. Do 2 let bude VR tak dostupný, že se možná stane součástí domácností, stejně jako DVD, VHS, satelit, konzole, apod.

Trávnikář, Matrix, Náhradníci, jak moc se k tomuhle vnímání „reality“ blížíme?

Ale zpět k tématu, kterým je Pokemo GO a AR. Osobně mám velikou radost z tohoto projektu. Trochu mne překvapuje, že se hned objevují reakce typu „Kdo hraje Pokemon GO, nemá sex“, „Kdy tam bude první Pepsi Pokemon?“, apod. Jasně, i to zřejmě přijde, ale co když to dopadne úplně jinak?

Pokemon GO bych přirovnal k jinak oblíbenému Geocashingu, který je super nápad a motivuje lidi k tomu, aby navštěvovali zajímavá místa bez nutnosti se tam dobře najíst, vyspat, apod. Málo stačí k tomu, aby Pokemoni byli spojeni s reálným prostředím tak, aby  například dle referencí uživatele/rodiče umisťovali Pokemony na relevantní/chtěné POI, jejichž databáze už dávno existuje. Děti, které se dnes potýkají s únavou a dehydratací při hraní her, nechceme vyhnat ven, ale opatříme jim další blok, VR brýle?

Za mě je toto obrovský úspěch a demonstrace AR v tom potřebném světle. Pokud pomineme vzkazky typu „Dítě nedávalo pozor a zvrtlo si kotník“, nebo „U památníku George Washingtona lidi loví Pokemony“, apod., tak se snad dočkáme jiného trendu, než můžeme prozatím sledovat, kterým je masový rozvoj a distribuce VR.

Snad tak nebudeme při příchodu domů koukat na, nejen, děti, kteří hodiny nevnímají reálný svět a zabíjí čas tam, kde nevytváří žádné hodnoty, ale budeme je potkávat na ulicích, honící malé potvůrky, krabice s bonusy, apod. Případně ještě lépe, budeme je směrovat na atraktivní místa, které by jinak nenavštívili.

Takže, Pokemon, případně další AR projekty, GO!

Jiří Macek

Head of Digital

Jiří Macek se v oblasti IT a digitálu pohybuje více než 12 let. Od hardwaru se posunul k vývoji softwaru na zakázku a plynule pak do oblasti digitálního marketingu na straně agentury. V tuto chvíli vede oddělení digitální komunikace v agentuře PG group, a.s., kde spolu s kolegy připravuje integrované kampaně a řešení pro malé i velké klienty / značky.

Komentáře

comments