blog_gmail

Gmail konečně podporuje responzivní emaily!

Poslední záříjový den Google oznámil mnoha kodérů vytouženou podporu pokročilého CSS stylování emailů ve své platformě Gmail. Jako první z lídrů na trhu si poradí s funkcemi jako media queries, vlastními fonty nebo CSS kódem v hlavičce (ano, odpadá tedy nutnost psát styly inline).

Je až k nevíře, do jaké míry byly oproti webům emaily zanedbávány. Zatímco webové stránky mohou již nějakou dobu tyto technologie využívat, nakódovat vzhledný a nejlépe i responzivní email byla pořádná fuška. Častokrát byly jediným východiskem tabulkové layouty, které byly terno někdy před desíti lety. I přesto ale nešlo zaručit bezchybný vzhled emailu na různých zařízeních a poštovních klientech. Nyní se ale zdá, že se blýská na lepší časy.

Dejte sbohem inline zápisu, přivítejte media queries

Až do teď bylo nutné veškeré CSS zápisy psát přímo do samotného prvku. S posledním updatem již toto není potřeba. Gmail nadále neignoruje styly zapsány přímo v hlavičce dokumentu. Můžete tedy využívat třídy (.class) i ID (#id) a Google je správně interpretuje. Díky tomu je také možné využít výhod media queries, které jsou alfou a omegou responzivního designu.

gmail-mqeg

 

Emaily budou mnohem dostupnější

S rozmachem chytrých telefonů se čtení emailů přesunulo také na mobil. Ne vždy se ale email zobrazoval korektně na tak malém zařízení a právě to je zásadní překážka v úspěšném emailingu. Uživatel zkrátka nehodlá luštit rozsypanou zprávu a jeho interakce je tedy nulová. S příchodem media queries se ale tyto mouchy bude dařit snadně vychytávat. Mimo to Google přihodil podporu i pro pitch, pitch-range, speak-punctuation, and speech-rate což usnadní práci uživatelům, kteří si emaily nechávají strojově předčítat.

Chystají se další vylepšení

Gmail počítá i s pokročilými požadavky na stylování textu. Nově bude možné text automaticky dělit do sloupců (column-countcolumn-gap), upravovat kerning (font-kerning) či překlopit text do kapitálek (font-variant). S touto funkcionalitou se nicméně počítá až v nadcházející aktualizaci.

 

Neméně zajímavé je i nedávné partnerství emailingové platformy Litmus s Microsoftem. Litmus, který patří mezi špičku v optimalizaci emailů pro různá zařízení se nyní zavázal, že společně s Microsoftem výrazně vylepší renderování emailů, opraví léta přehlížené bugy a společně s komunitou vytvoří opravdu mocný nástroj pro emailové marketéry.

Doufejme tedy, že se k nim brzy připojí i český Seznam a ostatní tuzemští poskytovatelé.

Ondřej Szmek

Web Designer

Nadšený grafický designér se zájmem o UI a UX design. Baví ho nové technologie, HTML5/CSS3, plážový volejbal nebo brnkání na piáno. V zimě ho potkáte na sjezdovce, v létě na náplavce 🙂

Komentáře

comments