7 důvodu proč být na sociálních sítích?
Běžně dostávám v rámci své práce otázku, k čemu jsou sociální sítě dobré, proč na nich být a co nám můžou přinést. Důvodů je více a já jsem si pro vás připravila 7 důvodů, proč ANO:
- Chcete dostat svoji značku do popředí.
Zní to až moc jednoduše a právě v tom to kouzlo spočívá. Reklama v jiných mediích je předražená, ale obyčejné založení profilu na Facebooku, Twitteru, nebo Instagramu Vás nestojí nic a komunikace může začít.
- Máte co říct.
Tenhle bod navazuje samozřejmě na ten první. Ještě před založením profilu by si každá značka měla uvědomit, jestli vůbec existuje obsah, který je schopna komunikovat a jestli se na sociálních sítích pro ni nachází adekvátní publikum. Já osobně si myslím, že každý obsah je komunikovatelný, jen je zapotřebí vědět, jak na to :).
- Aktivní podpora Vašeho byznysu.
Výhodou facebookových stránek je možnost předávat uživatelům informace o vašich produktech či službách. Můžete na ně působit emociálně, motivovat je pomocí soutěží, akcí nebo jiných unikátních slev. Prostě se jim aktivně věnovat a zapojit je do dění.
- Nutnost být na sociální síti.
Přítomnost v sociálních sítích se stává stejnou nutností, jakou se před lety stala nutnost mít vlastní internetové stránky. Nebýt na sociálních sítích znamená nejen nezískat konkurenční výhodu, ale poskytnout konkurenční výhodu jiným.
- Vyslechněte si názor vašich fanoušku a nechte si poradit.
Nejjednodušší a nejkratší cesta přímo k vašim zákazníkům vede skrze Vaše fanoušky. Chcete slyšet, jestli se váš produkt, nebo služba lidem líbí? Tak se na to jednoduše zeptejte.
- Sociální sítě jsou o lidech!
Ne přímo o byznysu. Pokud se budete o Vaše vztahy s nimi starat, oni Vám přirozeně pomůžou postarat se o Váš byznys.
- Zákaznická loajalita.
Vaše přítomnost na sociálních sítích zvýší zákaznickou loajalitu a povědomí zákazníků o vaší společnosti, vašich službách a produktech. Vždy je to oboustranná komunikace, ne jednosměrný dialog.
Sociální sítě v dnešní době to už zdaleka není jen Facebook ale i LinkedIn, Instagram, Twitter, či Spapchat. Každá z těchto sociálních sítí je jiná a tím pádem i celková komunikace je jiná. Na sociální síti, která má formální tón jako je npř. LinkedIn se komunikuje úplně jinak než na Snapchatu, který je o fotkách a videích, které se za okamžik smažou. Každá z nich je specifická a na to je zapotřebí myslet.
Máte k tématu sociálních sítí dotaz? Neváhejte mi napsat prostřednictvím komentářů, nebo na emailovou adresu natalia.kardosova(@)pggroup.cz. Pokud to bude v mých silách, ráda vám Vaše dotazy zodpovím.
Natália Kardošová
Social Media Specialist
Vystudovala marketingovou komunikaci na Vysoké škole finanční a správní a od jejího úspěšného ukončení se aktivně věnuje oblasti sociálních sítí. Momentálně působí jako Social Media Specialist v agentuře PG group, a.s.