foto soc.m

7 důvodu proč být na sociálních sítích?

Běžně dostávám v rámci své práce otázku, k čemu jsou sociální sítě dobré, proč na nich být a co nám můžou přinést. Důvodů je více a já jsem si pro vás připravila 7 důvodů, proč ANO:

  1. Chcete dostat svoji značku do popředí.

Zní to až moc jednoduše a právě v tom to kouzlo spočívá. Reklama v jiných mediích je předražená, ale obyčejné založení profilu na Facebooku, Twitteru, nebo Instagramu Vás nestojí nic a komunikace může začít.

  1. Máte co říct.

Tenhle bod navazuje samozřejmě na ten první. Ještě před založením profilu by si každá značka měla uvědomit, jestli vůbec existuje obsah, který je schopna komunikovat a jestli se na sociálních sítích pro ni nachází adekvátní publikum. Já osobně si myslím, že každý obsah je komunikovatelný, jen je zapotřebí vědět, jak na to :).

  1. Aktivní podpora Vašeho byznysu.

Výhodou facebookových stránek je možnost předávat uživatelům informace o vašich produktech či službách. Můžete na ně působit emociálně, motivovat je pomocí soutěží, akcí nebo jiných unikátních slev. Prostě se jim aktivně věnovat a zapojit je do dění.

  1. Nutnost být na sociální síti.

Přítomnost v sociálních sítích se stává stejnou nutností, jakou se před lety stala nutnost mít vlastní internetové stránky. Nebýt na sociálních sítích znamená nejen nezískat konkurenční výhodu, ale poskytnout konkurenční výhodu jiným.

  1. Vyslechněte si názor vašich fanoušku a nechte si poradit.

Nejjednodušší a nejkratší cesta přímo k vašim zákazníkům vede skrze Vaše fanoušky. Chcete slyšet, jestli se váš produkt, nebo služba lidem líbí? Tak se na to jednoduše zeptejte.

  1. Sociální sítě jsou o lidech!

Ne přímo o byznysu. Pokud se budete o Vaše vztahy s nimi starat, oni Vám přirozeně pomůžou postarat se o Váš byznys.

  1. Zákaznická loajalita.

Vaše přítomnost na sociálních sítích zvýší zákaznickou loajalitu a povědomí zákazníků o vaší společnosti, vašich službách a produktech. Vždy je to oboustranná komunikace, ne jednosměrný dialog.

Sociální sítě v dnešní době to už zdaleka není jen Facebook ale i LinkedIn, Instagram, Twitter, či Spapchat. Každá z těchto sociálních sítí je jiná a tím pádem i celková komunikace je jiná. Na sociální síti, která má formální tón jako je npř. LinkedIn se komunikuje úplně jinak než na Snapchatu, který je o fotkách a videích, které se za okamžik smažou. Každá z nich je specifická a na to je zapotřebí myslet.

social_graf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Máte k tématu sociálních sítí dotaz? Neváhejte mi napsat prostřednictvím komentářů, nebo na emailovou adresu natalia.kardosova(@)pggroup.cz. Pokud to bude v mých silách, ráda vám Vaše dotazy zodpovím.

 

Natália Kardošová

Social Media Specialist

Vystudovala marketingovou komunikaci na Vysoké škole finanční a správní a od jejího úspěšného ukončení se aktivně věnuje oblasti sociálních sítí. Momentálně působí jako Social Media Specialist v agentuře PG group, a.s.

Komentáře

comments