Jaký je profil lidí streamujících audio/vizuální obsah v ČR?
Více než polovina internetové populace v České republice (cca 7,5 mil. lidí) sleduje/streamuje audio/vizuální obsah online. Většina následovatelů tohoto trendu jsou starší, pracují na plný úvazek a žijí převážně v městských centrech. Co dalšího nám data agentury Gemius prozradí?
Spíše starší, žijící ve větších městech
Více než 50 % konzumentů streamovaného obsahu v České republice jsou ve věku 25 – 54 let, přičemž většina je ve věku 35 – 44 let (23 % všech sledujících). Sledování filmů a poslechu hudby on-line se o trochu více věnují muži (52 %), než ženy (48 %). Téměř polovina těch, kteří sledují stream/online obsah žijí ve městech s více než 20.000 obyvateli.
Po hodinách zábavy
Drtivá většina sledujících, více než 70 %, jsou ve stálém zaměstnání. V této skupině převládají ti, kteří pracují na plný úvazek (82 %). Místo, odkud se při sledování audiovizuální obsahu připojují k internetu, je domov (94 %). 40 % uživatelů přiznává, že se pro tyto účely k internetu připojují také v práci.
Zdroj: Gemius.com
Jiří Macek
Head of Digital
Jiří Macek se v oblasti IT a digitálu pohybuje více než 12 let. Od hardwaru se posunul k vývoji softwaru na zakázku a plynule pak do oblasti digitálního marketingu na straně agentury. V tuto chvíli vede oddělení digitální komunikace v agentuře PG group, a.s., kde spolu s kolegy připravuje integrované kampaně a řešení pro malé i velké klienty / značky.