blog_landingpage

Jak vytvořit perfektní Landing Page?

I přesto, že Landing Pages (vstupní stránky) jsou jako nástroj známé svou vysokou mírou efektivity, můžeme sledovat, že jsou stále nedostatečně vytěženy. Až 40% B2B kampaní směřuje návštěvníky na HomePage, místo toho, aby své potenciální zákazníky směrovali na úzce zaměřené Landing Pages s jasným sdělením a konverzním cílem. Přičemž správně vytvořená Landing Page může zvýšit množství konverzí až o 300%.

Aby však byli schopny generovat takto zajímavé výsledky, musí splňovat tyto 4 podmínky:

  • soustředí se na konkrétní cíl/akci,
  • je precizně zacílena,
  • obsah je relevantní k publiku a kanálu/kanálům, kterými návštěvníky přivádíme,
  • je responzivní/mobile ready.

Co je to Landing Page?

Landing Page je speciální stránka, která návštěvníka směřuje k jedné, konkrétní akci (koupě, registrace, participace v soutěži, účast na eventu, stažení eBooku, vyplnění formuláře, apod.). Ve zkratce, komunikuje jednu jasnou nabídku/sdělení.

Není to Home Page, nebo produktová stránka, ale je designována speciální pro účely kampaně.

Dobrá Landing Page:

  • komunikuje podstatu kampaně,
  • vede k jedné konkrétní akci,
  • neobsahuje příliš mnoho textů,
  • je precizně zacílena (například na lidi, kteří provedli konkrétní akci -> obdrželi e-mail, stáhnuli si eBook, přečetli si newsletter, účastnili se eventu, apod.).

Dobrá Landing Page

7 důvodů proč potřebujete Landing Page

  1. Vyšší konverze.
  2. Generuje více leadů: společnosti, které používají větší množství specializovaných Landing Pages (více než 30) generují až 7x více leadů.
  3. Podporují SEO.
  4. Umožňují rychlé a snadné A/B testování.
  5. Jasná analytika: víte přesně, odkud návštěvníci přišli.
  6. Vyšší ROI.
  7. Preciznější zákaznická segmentace: obsah je přizpůsoben zdroji, ze kterého návštěvnící přichází.

Prvky Landing Page

Každá Landing Page by měla obsahovat tyto 3 prvky:

  1. Hlavičku/Headline: Headline se zaměřuje na jednu frázi, která koncentruje naše sdělení. V hlavičce se můžete zaměřit na emoce, nápady, nebo konkrétní informace a čísla. Cokoliv, co pomůže zvýšit pozornost návštěvníka.
  2. Argumenty: Proč by měl návštěvník udělat to, co od něj očekáváme? Dejte svým potenciálním zákazníkům pádné důvody. Pokud chcete, aby koupili, prezentujte unikátní vlastnosti produktu, sdílejte recenze a názory, počet zákazníků, kteří již koupili, dodací a záruční podmínky, slevy, apod. Pokud chcete, aby se přihlásili k odběru newsletteru, dejte jim jasně najevo, co bude jeho obsahem.
  3. CTA (call to action): výzva k akci musí být jasná a JEDINÁ. Vyhněte se více CTA prvkům na jedné Landing Page. Například koupi a registraci najednou, zbytečně budete návštěvníky mást. Budou se muset rozhodnout, což vede k váhání až opuštění stránky. Používejte jasné a známé výrazy, jako Registrovat, Koupit, Získat slevu, apod.

Zásadní pravidla pro tvorbu Landing Page

  1. Klíčovým prvkem je zacílení: Pokud víte, odkud návštěvníci přicházejí pomůže vám tato znalost vybrat nejdůležitější informace pro specifickou skupinu, například:
  • Návštěvníci, kteří se přihlásili na webinář: Nemusíte jim předávat základní informace. Prostě shrňte informace a benefity, které jste prezentovali a nabídněte zkušební období.
  • Zákazníci, kteří koupili produkt: Odkážete se na předchozí koupi a nabídnete doplňkové produkty/služby.
  • Předchozí hosté vašeho hotelu/penzionu, kteří vás navštívili v létě: Nabídněte jim zimní pobyt s tím, že nemusíte vysvětlovat, kdo jste, jak to u vás vypadá, apod. Prostě se zaměřte na vyvolání pozitivních vzpomínek z poslední návštěvy a jedinečnost zimní atmosféry (platí, že obrázek umí říct více, než tisíce slov).
  1. Stručnost: Jak je patrné z výše uvedeného, texty pro Landing Page musí být strohé a výstižné. Snažte se odstranit vše, co nevede k požadované akci.

Pamatujte však, že stručné nemusí vždy nutně znamenat krátké. Občas potřebujete delší texty (například pro popis benefitů a srovnání s konkurencí), texty však musí být maximálně koncentrované.

  1. Relevance: Landing Page musí respektovat a vycházet ze zbytku materiálů, korporátního stylu, obzvláště pak v návaznosti na reklamu, která návštěvníky přivádí. Věnujte pozornost obrázkům – návštěvníci nemusí nutně přečíst všechny texty, ale obrázky zpravidla nepřehlédnou, pokud vaše reklama obsahuje například trekové boty a na Landing Page je neuvidí, zpravidla stránku ihned opustí.
  2. Minimalismus: Použijte krátké, výstižné a jasné sdělení, odrážky či jiné vizuální kotvy, ikony, piktogramy, loga, citace. Naopak odstraňte vše, co by mohlo odvést pozornost od akce, ke které návštěvníky vedete.
  3. Design: Landing Page by neměla v žádném případě působit lacině, jelikož nebude schopna vzbudit důvěru. Vyhněte se nekvalitním fotografiím a nehezkým fontům. Obloukem se vyhněte 3D grafice, složitým tvarům, apod. Cokoliv co nepodporuje smysl/cíl stránky, na ni nepatří.
  4. Responzivní design: Přístupy z mobilních zařízení nadále rostou a existuje velké množství studií, které popisují tzv. multi-device/multi-channel zákaznickou cestu, která obsahuje několik typů zařízení před samotnou konverzí. Responzivní design/mobile-ready je tak bezpodmínečná nutnost jak na mobilních zařízeních zprostředkovat adekvátní uživatelskou zkušenost.
  5. A/B testing: Jak už jsem zmínil výše, Landing Pages jsou ideálním nástrojem pro A/B testování a objevování nových možností komunikace. Uvítají vaši potenciální zákazníci jiné rozvržení stránky, nebo video, či jiný prvek, který povede k vyšším konverzím? Není nic snadnějšího, než se jich „zeptat“, tedy vytvořit více variant Landing Page a sledovat jejich výkonnost a to nejen na úrovni množství konverzí, ale ideálně také prostřednictvím například tzv. heatmap, scrollmap, screen recording, web beacons, apod.
  6. Marketingová automatizace: Vraťme se zpět k prvnímu a zásadnímu pravidlu: efektivita Landing Page se odvíjí od precizního cílení, které lze provést snadno prostřednictvím nástrojů pro tzv. Marketingové automatizaci. Jasně identifikujte zdroj vašich kontaktů, pečlivě segmentujte a využívejte možností personalizace.

Jak to může vypadat, když marketér neví, co jeho návštěvníci chtějí?

 

A jak to může vypadat, když víme přesně co naše publikum očekává?

 

Landing Page je však pouhým dílkem v mozaice efektivní komunikace. Potřebujete pomoci s nastavením strategie, tvorby vhodného obsahu a zacílením? Chcete se dozvědět více o možnostech Marketingové automatizace? Neváhejte se na mne obrátit (jiri.macek@pggroup.cz).

Jiří Macek

Head of Digital

Jiří Macek se v oblasti IT a digitálu pohybuje více než 12 let. Od hardwaru se posunul k vývoji softwaru na zakázku a plynule pak do oblasti digitálního marketingu na straně agentury. V tuto chvíli vede oddělení digitální komunikace v agentuře PG group, a.s., kde spolu s kolegy připravuje integrované kampaně a řešení pro malé i velké klienty / značky.

Komentáře

comments